-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:2411 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

فلسفهء فرود آمدن و زيستن بر روي كرهء زمين چه بود؟ اصولاً پاسخ شما به اين شبهه چيست ؟

از آيات قرآن استفاده مي شود كه از ابتدا حضرت آدم براي زندگي روي زمين آفريده شده بود, ازجمله آيهء شريفهء 24سورهء اعراف : و آيهء 61سورهء هود: .

شايد از اوّل او را در بهشت جاي داد, به اين خاطر بوده , زيرا با زندگي كردن روي زمين آشنايي نداشته و تحمّل رنج ها و زحمت هاي آن بدون مقدّمه برايش مشكل بود و مي بايست از چگونگي كردار و رفتار در زمين اطلاعات بيشتري پيدا كند. بنابراين مي بايست مدتي هر چند كوتاه تعليمات لازم را در محيط بهشت ببيند و بداند زندگي درروي زمين توأم با برنامه ها و تكاليف و مسئوليت ها است كه انجام آن باعث خوش بختي و تكامل , و سرباز زدن ازآن موجب رنج و ناراحتي است .(1)

به تعبير ديگر اخراج از بهشت مقدّمهء نوعي خودكفايي و بروز استعدادها و تكاپوي خلاق و حركتي است ازمرحله پيش ساختگي به مرحلهء خودسازي .(2)

نيز بداند هر چند آزاد آفريده شده است , اما اين آزادي به طور مطلق و نامحدود نيست كه هر چه خواست , انجام دهد, بلكه بايد از پاره اي از اشياي روي زمين چشم بپوشد.

هم چنين بداند اگر خطا و لغزشي دامن گيرش شود, درهاي سعادت براي هميشه به روي او بسته مي شود, بلكه مي تواند توبه كند و پيمان ببندد بر خلاف فرامين خدا, عملي انجام ندهد.

او مي بايست در محيط ثبت تا حدي پخته شود و دوست و دشمن خويش را بشناسد و چگونگي زندگي در زمين را ياد گيرد و با داشتن اين آمادگي به روي زمين قدم بگذارد.(3)

دربارهء اين كه بهشتي كه حضرت آدم در آن مستقر بود, كدام بهشت بود, بهشت موعود با بهشت ديد, بين مفسران اختلاف است . شايد بهشت زميني , يعني از باغ هاي زمين بوده است , زيرا:

اوّلاً: بهشت موعود جاوداني است و خروج از آن ممكن نيست ;

ثانياً: شيطان پليد را در آن راهي نيست ;

ثالثاً: در برخي روايات صادره از اهل البيت تصريح شده كه بهشت موعود نبود, بلكه از باغ هاي زمين بود.

چنان كه امام صادق 7فرمود.(4)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.